rosellesdream.reismee.nl

de eerste dagen Vietnam

Hello followers,
Als ik dit schrijf lig ik uitgeput op bed met de airco aan. Even een verslagje schrijven van de eerste dagen Vietnam.
Het vertrek uit Breda was kleurrijk vanwege de vele verkleden mensen in verband met carnaval, hmm jammer om dat te moeten missen maar het vooruitzicht om bijna zeven weken uit de hektiek van alle dag te mogen is toch nog veel aantrekkelijker. We werden keurig op tijd afgezet door Piet en Caroline (nog hartelijk bedankt hiervoor). De vliegreis met onze nationale trots KLM verliep bijna vlekkenloos. Alleen de video / game consule bleek het bij ons niet te doen, nu was dat voor mij geen enkele probleem want het is met nog nooit gelukt om iets fatsoenlijks op het scherm te toveren, nu moet ik zeggen dat dit vooral aan mij ligt omdat ik nu eenmaal niet zo handig met die dingen ben. Ik kon dus opgelucht adem halen en kon mijn boek en puzzelboekje tevoorschijn halen. Dit bleek echter van korte duur, binnen 1 minuuut stond er een struise Hollandse purser voor ons, type Michiel de Ruijter maar dan in vrouwelijke uitvoering. Met haar kun je de oorlog winnen ging er in een flits door me heen. Michiel zou het wel even oplossen, jammer dacht ik, maar glimlachte haar vriendelijke toe.
We vlogen via het noorden van europa om voor Moskou een scherpe bocht te maken, richting India straight on naar Kuala Lumpur, want daar was onze overstap.
Michelle kwam ongeveer ter hoogte van Moskou vertellen dat het haar niet gelukt was de problemen met de video te verhelpen maar dat ze alles goed zou maken in de vorm van tegoed bonnen. Dubbel geluk dus, geukkig geen video en nog een 'korting "ook.
Overigens verliep de reis prima, mooi op tijd in Kuala Lumpur waar na anderhalf uur het vliegtuig al naar Vietnam vetrok.
In Ho Chi minh city aangekomen moesten we eerst onze visa halen, dit ging wonderbaarlijk snel, binnen een half uur waren alle formaliteiten afgerond en stonden we met onze koffers in een, hoewel het hier geen carnaval was, nog kleurrijkere wereld.
Hoewel het vliegtuig al geland was bleek dat bij mij nog niet helemaal het geval. Ik heb altijd even de tijd nodig om zelf te landen, de Aziatische hektiek komt als een mokerslag bij mij binnen, mijn strategie is dan altijd om even niets te doen, zitten of even staan om zo de overstap te kunnen maken naar Azie.
Eenmaal mentaal geland wilde ik vietnamees geld en transfer naar het hotel scoren. Geld was er snel en ook een aantal mogelijkheden voor vervoer echter ver boven de prijs. Nu is het in Vietnam vakantie vanwege de jaarwisseling die de 19e februari gaat plaats vinden.
Het was dus druk, zelf heel erg druk met vooral vietnamese familie's die op weg waren naar familie en vrienden. Volgens de taxi chauffeurs was dat de reden dat de prijzen hoog waren.
Uiteindelijk vonden we een taxi chaffeur die ons voor 20 dollar naar het hotel wilde brengen, we gingen maar akkoord. Hij reed weg van de parkeerplaats, stopte na zo'n honderd meter en begon te onderhandelen over extra geld, wilde zelf mijn geldbuidel
checken! was heel vervelend zodat we snel besloten deze man achter ons te laten en naar een andere op zoek te gaan, deze naadloos gevonden en deze bracht ons met
een gezellig onderhoud naar het hotel.
Het hotel hadden we al in Nederland geboekt en heeft een perfecte ligging om de stad te bezoeken, tevens heeft het een restaurant / bar op het dak zodat je, zowel 's nachts als overdag een prachtige indruk kreeg over een deel van deze inmense stad.
Dat de jaarwisselng aanstaande was, daar kon je niet omheen, de wegen waren kleurrijk verlicht, op veel plaatsen een enorme bloemenzee, want bloemen en jaarwisseling gaan hier hand in hand. iedereen wenst je deze week al een happy new year!
We boekte snel in onze kamer, sloegen de aangeboden up grades a 43 US dollar per nacht af en zaten snel op het dakterras van de cocktail en het uitzicht te genieten. Beneden ons krioelde het van de scooters, Wauw duizenden!! zover je kon kijken een eindeloze stoet van scooters, die zoals gebruikelijk bezet zijn door hele familie's. Na nog even rondgelopen te hebben op de nachtmarkt in bad en daarna in bed. Bad bleek te lekken maar och zo erg was dat niet. 's ochtends heerlijk ontbijtje en de manager van het hotel Duy Vu Khac kwam een praatje maken en informeren of het beviel, voordat ik dat kon bevestigen melde Yvonne fijntjes dat het bad lekte en alles nat werd in de doucheruimte. dat vond Duy niet zo leuk en bood zijn verontschuldigen aan om naadloos met het voorstel te komen om een gratis up date te verkrijgen dat heeft Yvonne weer voor elkaar en binnen nog geen half uur kregen we de mooiste kamer van het hotel met bubbelbad en een prachtig uitzicht.
De hele dag rondgelopen In deze drukke stad, oversteken staat hier gelijk aan van een zwarte piste af skieen, vaardigheden als goed opletten, flexibel mee bewegen met het verkeer anticiperen etc. komen hier goed van pas. Franse invloed is hier en daar nog goed te zien in de vorm van gebouwen (Notre Dame) en mooie koffie tenten waar je een heerlijke kop koffie met croisant kan nuttigen. Het aanstaande feest rond de jaarwisseling begint al grootste vormen aan te nemen, hele straten en pleinen zijn versierd met prachtige verlichting en omgetoverd in een ware bloemenzee waar bloemenminnend Nederland van zal watertanden.
Helemaal versleten belanden we aan het eind van de middag terug in ons hotel waar we natuurlijk gebruik maakte van het bubbelbad.
Daarna heerlijk gegeten, nachtmarkt even bezocht en doodmoe naar bed om al na een uur wakker te worden om vervolgens pas tegen het eind van de ochtend weerin slaap te vallen. Brakke start op dinsdag, op weg naar Hoi Ann met Pacific airlines.
Helaas bleek onze vlucht een vetraging te hebben van 3 uur, als troost kregen we een maaltijd aangeboden (het houd maar niet op)
Na een smakelijke maaltijd een een rustige vlucht landen we in Danang, de derde stad qua omvang van Vietnam. We werden opgehaald door de transfer service van het hotel en samen met twee Engelse meiden (die van Australie weer terug aan het reizen zijn naar Europa, altijd baas boven baas) waren we in no time in het Hotel.
Hoi Ann is een geweldig mooie plaats, meteen na aankomst het centrum verkend en lekker gegeten, voor nu naar bed en mrogen ochtend dit verhaal op reismee zetten.




Reacties

Reacties

ine

wat een heerlijke hectiek. Geniet ervan Rob en Yvonne.

Caroline

Goed zo Yvonne, zo doe je dat..????.
Leuk om jullie zo te kunnen volgen!!
Hier schijnt de zon en 's nachts vriest t nog flink, dus krabben 's morgens ????.
Jullie huis staat er maar verlaten bij hoor.
Veel plezier daar!!!! ????

Caroline

Oh.....ik had smileys ingevoegd, maar dat worden ineens ???? in mijn scherm....misschien bij jullie ook.

Caroline

Nieuwe chinese jaar is het jaar van het schaap.
Als je ergens op internet kunt, is dit wel geinig om te lezen.
http://nos.nl/artikel/2019946-rust-bij-verloskundige-door-jaar-van-het-schaap.html




Verstuurd vanaf mijn iPad

Jolanda

Fijn om weer jullie belevenissen te lezen.Ik hoop dat jullie nog heel veel moois zullen zien en beleven. Kijk al weer uit naar het volgende verhaal.Heel veel plezier!!

Sharon

Ik heb jullie net gesproken via Skype, maar toen had ik dit leuke verhaal nog niet gelezen.
Mama je bent weer heerlijk bezig zo te lezen, haha ga zo door!!
Leuk om te lezen dat jullie zo genieten. Ik kan niet wachten om jullie volgende avontuur te lezen. Geniet ervan xxx

Stella

Hey Rob en Yvonne, ik dacht dat jullie ook een beetje voor de rust gingen...hihi. toch ook wel beetje hectisch als ik het zo lees..wel heel avontuurlijk..geniet ervan.
liefs Stella

Pas en Bouk

Superleuk verhaal ! Wat fijn dat jullie n lift hadden gekregen van Piet en Caroline. Zijn toch fijnere taxichauffeurs dan in Vietnam. Wij gaan vandaag laatste dagje skiën. Het is wederom strakblauw! ! Dikke kus !

Dilara/ familie kumas

heey yvonne,
echt heel leuk ik en me mama zus wensen jullie fijne vakantie
geniet ervan yvonne.
Met Vriendelijke groet,
dilara kumas

Henk en Jannie

Leuk om jullie belevenissen zo weer mee te krijgen.
Lekker hectisch begin.
Veel plezier.

Caroline

Wat n mooie foto's !!!!
Die Chrysanten maken het wel heel kleurrijk zeg!
In Frankrijk worden ze op de graven gezet met Allerheiligen en Allerzielen begin november.....tsja...ook leuk.

Piet

Prachtig om jullie zo te volgen met alle mooie verhalen en fotoos!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!